Blog Sadašnjeg trenutka

subota, 28.04.2007.

Produktivnost - novi pristup

Ovih dana istražujem i propitkujem svoja uvjerenja i misli koje imam o produktivnosti. To radim zato jer se na temelju trenutnih uvjerenja ne osjećam dobro oko svoje produktivnosti. Nije problem u tome da li napravim više ili manje, već u mojim mislima koje imam oko toga. Ukratko, teže mi je prihvatiti sadašnji trenutak i biti iskreno sretan. S obzirom da su moji trenutni osjećaji/misli oko moje produktivnosti u konfliktu sa misijom, krenuo sam u izmjenu tih misli. Tek sam počeo, ali mi se već pojavljuju neke ideje.

Da ne krenem previše u detalje reći ću samo da sam na temelju propitkivanja odlučio provesti jedan eksperiment. Objašnjenje slijedi...

Činjenica je da postoji velika kategorija stvari koje ako ih napravimo, imamo veću ili manju korist od toga, a ako ne možemo imati manje ili veće negativne posljedice.

Primjeri:
- ako radim redoviti backup mailova, tada ako se nešto i dogodi kompu imam mailove sačuvane. Ako ne radim redoviti backup, tada ako se nešto dogodi izgubio sam mailove.
- ako radim redovito backup programa koje pišem, ako se nešto i dogodi imam te programe sačuvane. Ako ne, tada trebam početi iznova. (To mi se već dogodilo - gdje mi je barem 30 sati rada otišlo tek tako).
- ako imam pospremljenu sobu i radni stol, lakše ću se snalaziti i trebati će mi manje vremena da nešto napravim. Ako nemam, posljedica je suprotni efekt.
- ako radim na svom zdravlju, imati ću bolje zdravlje, inače neću.
- itd.

Mislim da je do sada dosta jasno.

Međutim, što ako su mi potencijalne posljedice sasvim OK? Što ako sam ih spreman prihvatiti takve kakve jesu i biti isto sretan, sa njima ili bez njih?

Za gornje primjere: da izgubim mailove, da ponovo trebam početi raditi program, da imam slabije zdravlje i sl. U tom slučaju gornje akcije više nisu u kategoriji "trebao/morao bih" već u kategoriji "bilo bi zgodno/korisno".
Ako napravim backup mailova, dobio sam određenu korist koju inače ne bi imao. Ako napravim nešto za svoje zdravlje, opet imam neku korist od toga. No ono što je bitno je to da ja to ne moram napraviti, ali mogu.

Prije sam se ubijao u pojam jer bih napisao ogroman popis stvari koje trebam napraviti, napravio bih tek ponešto jer je lista stalno ogromna i onda bi me prošla volja da napravim ni ono malo. I nije problem u tome što ne bih napravio ni onda to malo, nego to što sam se loše osjećao zbog toga. bang

Ovako, imam jako malo stvari koje trebam napraviti - a to su one koje bi imale posljedice koje trenutno nisam u stanju prihvatiti. Sve ostalo možda hoću, možda neću.

Da li ću zbog takvog pristupa biti ispodprosječno produktivan? Paradoks je taj da ću vjerojatno biti produktivniji nego li prije. No najbolje je da mi to i nije više toliko bitno - bitno mi je da ću više uživati u sadašnjem trenutku, a to je ono što mi vrijedi puno više od toga da li ću naučiti talijanski za 3 ili 6 godina, da li ću ostati bez mailova ili će mi trebati za izradu programa 3 ili 12 mjeseci.

Skoro sve teorije i savjeti vezano za planiranje sa kojima sam se ja susreo, zapravo daju fokus na budućnosti, a ne na sadašnjem trenutku. S obzirom da meni više takav pristup nije u skladu sa mojom misijom, tražim model koji će mi odgovorati. Do daljnjega sam spreman istestirati ovakav pristup životu.

Imam određene odgovornosti i to poštujem, ali ipak nemam tako puno stvari u kategoriji "moram napraviti" kao što sam sebe kroz cijeli život lažno uvjeravao.

Što se tiče ovog bloga, imam nekoliko stvari koje bi bilo zgodno napraviti, bila bi određena korist od toga, no pošto nije u kategoriji "moram" ne opterećujem sa terminom kada ću to i napraviti. Napraviti ću točno onda kada mi dođe da napravim i ni trenutak prije ni poslije. Ako mi ne dođe, onda neću ni napraviti.

Još jednom napominjem, vjerojatno ću sa ovakvim pristupom biti produktivniji nego li prije, ali mi to zapravo i nije više toliko važno. Puno mi je bitnija mudrost sadašnjeg trenutak, pa što god to bilo...

Nakon nekog vremena vjerojatno ću napisati post u kojem iznosim koje rezultate imam od ovog eksperimenta. Ako mi se eksperiment ne svidi, promijenit ću model - ali za sada mi se jako sviđa.

prijavi hr.digg - 08:38 - Komentari (2) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com